Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024- «Wellbeing through STREAM» (eTwinning 2024) -ΣΤ1′

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning με τίτλο: » Wellbeing through STREAM» και με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1′ τάξης του 10ου Δ.Σ.Καρδίτσας δημιούργησαν σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες του 13ου Δ.Σ.Ηλιούπολης, του OS Petra Preradovica School από την Κροατία, του Ecole Elémentaire Léo Μalet από τη Γαλλία, του Fedac Manresa από τη Ισπανία και του Gymnázium, Školská 837, Tvrdošín από τη Σλοβακία ένα συνεργατικό πληροφοριογράφημα με τίτλο «SAFER INTERNET DAY 2024-SAFETY FIRST»  με συμβουλές για την ασφάλειά μας στο διαδίκτυο. Το συνεργατικό πληροφοριογράφημα έχει αναρτηθεί στον χώρο υποδοχής του σχολείου μας, για την ενημέρωση όλων των μαθητών/ριών του σχολείου μας.

              

Ευρωπαική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για το έργο «Techno-lingual experience» (σχολ.έτος 2022-23)

Με μεγάλη χαρά έλαβε το σχολείο μας την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας  από την  Ευρωπαϊκή Επιτροπή eTwinning για το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο:»Techno-lingual experience» που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του 10ου Δ.Σ.Καρδίτσας σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες του 10ου Δ.Σ.Ηλιούπολης, του Mimar Sinan İlkokulu και του Hilaliye İ. H. L από την Τουρκία.

Σ’αυτό το ξεχωριστό ταξίδι ανακάλυψης, δημιουργικότητας, συνεργατικότητας και καινοτομίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του σχολείου βελτίωσαν τις γνωστικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά καθώς και τις δεξιότητες στη χρήση των ΤΠΕ ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργατικότητα και η κριτική σκέψη. Επικοινώνησαν με μαθητές/ριες από την Ελλάδα και την Τουρκία, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις, επέλεξαν οι ίδιοι/ες τις θεματικές στις οποίες κατόπιν εργάστηκαν σε διασχολικές/διακρατικές ομάδες και δημιούργησαν διάφορα συνεργατικά τελικά προϊόντα, όπως ένα ψηφιακό πολυτροπικό κόμικ, μια εκπαιδευτική ψηφιακή αφίσα, ένα ψηφιακό παιχνίδι μνήμης και ψηφιακά παιχνίδια στο Scratch.

Πολλά συγχαρητήρια στους περσινούς μαθητές και τις περσινές μαθήτριες της Ε1 τάξης για την Ευρωπαϊκή διάκριση που έλαβαν για το εξαιρετικό έργο τους κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στους/στις εταίρους μας, μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς, για την άψογη συνεργασία!

     

Ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων καρτών με το 18ο Δ.Σ.Καρδίτσας

Την τελευταία βδομάδα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ1 και Δ2 του σχολείου μας, ακολουθώντας τη Βρετανική Χριστουγεννιάτικη παράδοση, αντάλλαξαν κάρτες με ευχές για τα Χριστούγεννα και τον Καινούριο Χρόνο με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τάξεων Δ1 και Δ2 του 18ου Δ.Σ.Καρδίτσας.

«NETIQUETTE RULES» collaborative video – Wellbeing through STREAM (eTwinning 2023-24) – Στ1′

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning με τίτλο: » Wellbeing through STREAM» οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1′ τάξης του 10ου Δ.Σ.Καρδίτσας δημιούργησαν σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες του 13ου Δ.Σ.Ηλιούπολης, του OS Petra Preradovica School από την Κροατία, του Ecole Elémentaire Léo Μalet από τη Γαλλία, του Fedac Manresa από τη Ισπανία και του Gymnázium, Školská 837, Tvrdošín από τη Σλοβακία ένα συνεργατικό βίντεο με τίτλο «NETIQUETTE RULES»  που αφορά στον κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο και με το οποίο θα λάβουν μέρος στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με θέμα «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο» που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας   με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024.

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με τη λήξη των μαθημάτων ολοκληρώθηκε και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Spring customs in my area» («Ανοιξιάτικα έθιμα της περιοχής μου»), στο οποίο συμμετείχε το τμήμα Β2 του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ΠΕ70 Τσιχτή Ευάγγελου. Το συγκριμένο πρόγραμμα ιδρύθηκε από το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας, σε συνεργασία με το Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Φρανκφούρτης (Γερμανία) και έλαβαν μέρος τα εξής σχολεία: το Μουσικό Γυμνάσιο Καρδίτσας, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, το Δημοτικό Σχολείο Ιτέας Καρδίτσας, το Δημοτικό Σχολείο Λεονταρίου Καρδίτσας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας και το Palatul Copiilor Galati (Ρουμανία).

Σκοπός του προγράμματος ήταν τα παιδιά να αναζητήσουν στοιχεία και να μιλήσουν για τα ανοιξιάτικα έθιμα (Απόκριες, Χελιδονίσματα, Πρωταπριλιά, Πάσχα, 1η Μαΐου κ.ά.) της περιοχής τους. Παράλληλα, στόχος ήταν οι μαθητές/ριες να εξοικειωθούν με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργικής – κριτικής σκέψης. Επίσης, στόχος ήταν  οι μαθητές/ριες και οι εκπαιδευτικοί να συνεργαστούν μεταξύ τους για ένα κοινό αποτέλεσμα.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναρτήθηκαν στον προστατευμένο διαδικτυακό τόπο του eTwinning και στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Επιπρόσθετα, δημιουργήθηκε πανό με φωτογραφίες από τις δραστηριότητες των μαθητών/ριών, που τοποθετήθηκε στον διάδρομο του σχολείου μας. Μεταξύ άλλων, τα παιδιά του Β2 και τα παιδιά του Δ1 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας αντάλλαξαν ταχυδρομικά κάρτες και μαγιάτικα στεφάνια. Επιπλέον, τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα δημιούργησαν από κοινού μία συνεργατική ιστορία «Το μυστικό της Άνοιξης». Για τη συγκεκριμένη ιστορία δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό βιβλίο, διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.storyjumper.com/book/read/159339481/6484990cd9f45.

Την τελευταία ημέρα των μαθημάτων τα παιδιά παρέλαβαν τα επίσημα αναμνηστικά συμμετοχής τους στο πρόγραμμα που κατασκευάστηκαν από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του προγράμματος. Επιπλέον, πήραν και «αναμνηστικά» που κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με τους γονείς. Συγκεκριμένα, φτιάχτηκαν καπέλα με το όνομα του Σχολείου, τον αριθμό του τμήματος, το σχολικό έτος και τον τίτλο του προγράμματος. Πρόκειται για χρήσιμα αναμνηστικά που θα συνοδεύουν τα παιδιά στην πόλη, στα χωριά τους και στις παραλίες που θα επισκεφτούν τους καλοκαιρινούς μήνες!

Καλό καλοκαίρι & χαρούμενες διακοπές σε όλους/ες!

 

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για το έργο Volunteers’ Challenges#SkillsLabs (σχ. έτος 2021-22)

 

Με μεγάλη χαρά έλαβε το σχολείο μας την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας  από την  Ευρωπαϊκή Επιτροπή eTwinning για το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο «Volunteers’ Challenges#SkillsLabs» που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε2 τάξης σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/ριες των σχολείων: 10ο Δ.Σ.Ηλιούπολης, 7ο Δ.Σ.Χαλκίδας, 1ο Πειραματικό Δ.Σ.Πύργου, Collegi Santa Teresa de Jesus από την Ισπανία και ICS «T.Valenti» di Trevi από την Ιταλία.

Βασικοί στόχοι του έργου, πέρα από την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων στην Αγγλική γλώσσα και δεξιοτήτων ΤΠΕ, ήταν η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η επικοινωνία, η συνεργατικότητα, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη, αλλά και δεξιοτήτων ζωής,  η βιωματική ενστάλαξη αξιών, όπως η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στον άνθρωπο και τη φύση, και η ανάπτυξη της δεξιότητας της ενεργούς πολιτειότητας μέσω της καλλιέργειας του εθελοντισμού ως στάσης ζωής.

Το έργο ήταν συνδεδεμένο με τη θεματική «Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση» των Εργαστηρίων δεξιοτήτων και μάλιστα επιλέχθηκε για να συμπεριληφθεί στον Παιδαγωγικό Οδηγό «Εργαστήρια Δεξιοτήτων & eTwinning» , που έχει στόχο να προωθήσει καλές πρακτικές και να δώσει ιδέες σε νέους eTwinners που επιθυμούν να υλοποιήσουν έργο eTwinning ενταγμένο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Πολλά συγχαρητήρια στους περσινούς μαθητές και τις περσινές μαθήτριες του Ε2 για την Ευρωπαϊκή διάκριση για το εξαιρετικό έργο τους κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στους/στις εταίρους μας, μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς, για την άψογη συνεργασία!

Ολοκλήρωση Ευρωπαϊκού έργου eTwinning – Ε1

 

Με τη λήξη του σχολικού έτους, ολοκληρώθηκε και το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο:»Techno-lingual experience» που υλοποίησαν φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του 10ου Δ.Σ.Καρδίτσας σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες του 10ου Δ.Σ.Ηλιούπολης, του Mimar Sinan İlkokulu και του Hilaliye İ. H. L από την Τουρκία.

Σ’αυτό το ξεχωριστό ταξίδι ανακάλυψης, δημιουργικότητας, συνεργατικότητας και καινοτομίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του σχολείου βελτίωσαν τις γνωστικές τους δεξιότητες στα Αγγλικά καθώς και τις δεξιότητες στη χρήση των ΤΠΕ ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργατικότητα και η κριτική σκέψη. Επικοινώνησαν με μαθητές/ριες από την Ελλάδα και την Τουρκία, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις, επέλεξαν οι ίδιοι/ες τις θεματικές στις οποίες εργάστηκαν στη συνέχεια σε διασχολικές/διακρατικές ομάδες και δημιούργησαν διάφορα συνεργατικά τελικά προϊόντα, όπως ένα ψηφιακό πολυτροπικό κόμικ, μια εκπαιδευτική ψηφιακή αφίσα, ένα ψηφιακό παιχνίδι μνήμης και ψηφιακά παιχνίδια στο Scratch.

 

            

 

https://read.bookcreator.com/DC8sifWGRYRgHvAq0sOGFfdOJFk2/wi9LsqIWSoejeOjpEPUsEg

Συμμετοχή της Ε’2 τάξης στο πρόγραμμα «Αντιμετώπιση της Εφηβικής Παχυσαρκίας/ Tackling Adolescent Obesity (TAO)»

Το 10ο Δ.Σ.Καρδίτσας συμμετείχε στο πρόγραμμα «Αντιμετώπιση της Εφηβικής Παχυσαρκίας/ Tackling Adolescent Obesity (TAO)» με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’2 τάξης. Πραγματοποιήθηκαν 2 εργαστήρια με θέματα: «Υπερκατανάλωση της ζάχαρης και χρήση χρωστικών» και «Ανάγνωση και κατανόηση της συσκευασίας και των ετικετών τροφίμων».

Μετά την παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού του Safe Food Advocacy Europe , οι μαθητές και οι μαθήτριες υλοποίησαν τις ακόλουθες δράσεις:
  • Εκτύπωση αφισών από το εκπαιδευτικό υλικό, πλαστικοποίηση και δημιουργία “τοίχου διατροφής” στον διάδρομο του σχολείου.                                                                   
  • Δημιουργία κουίζ από τους μαθητές/μαθήτριες του Ε’2 και λύση του κουίζ από τους/τις μαθητές/ριες όλων των τάξεων του σχολείου.                                                      https://quizizz.com/embed/quiz/6459e2c1a0b206001db73f66
  • Ανάγνωση ετικετών σε συσκευασίες προϊόντων και εντοπισμός χρωστικών και συντηρητικών.                                                                                                                         
  • Παρασκευή smoothies και φρουτοσαλάτας και “υγιεινό κέρασμα στο προαύλιο”.                                                                                     
  •  Δημιουργία τραγουδιού και βίντεο με θέμα “Φρούτα και λαχανικά”.
  • Δημιουργία Κόμικ με θέμα την υγιεινή διατροφή.                                                              https://read.bookcreator.com/DC8sifWGRYRgHvAq0sOGFfdOJFk2/9wVayHMDTpC5Q5TcwsRtAw
Υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί:
1. Δαλέζιος Νικόλαος ΠΕ86
2. Δόγια Παρασκευή ΠΕ06
3. Ζουμπουγιάννη Γεωργία ΠΕ79.01
4. Καμανά Αναστασία ΠΕ70

Εκπαιδευτικές επισκέψεις των τμημάτων Β2 & Ε1

Την Τρίτη 23 Μαΐου 2023 τα παιδιά των τμημάτων Β2 & Ε1 επισκέφτηκαν το
Πάρκο Δεινοσαύρων στο Παυσίλυπο, ξεναγήθηκαν σε 11 εκθέματα και
συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων.

Στη συνέχεια οι μαθητές/ριες των δύο παραπάνω τμημάτων επισκέφτηκαν το
Λαογραφικό Μουσείο Καρδίτσας (Μουσείο Πόλης). Τα παιδιά στον ημιυπαίθριο χώρο είδαν οθωμανικές επιτύμβιες στήλες και στο ισόγειο παρακολούθησαν βίντεο που αφορούσε την κατασκευή – ύφανση ψαθών. Στον 1o όροφο είδαν και γνώρισαν αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν κάτοικοι της περιοχής στις καθημερινές τους ανάγκες (στολές, παρασκευή τροφών – φαγητών κ.ά.) σε παλαιότερες εποχές∙ από τους οθωμανικούς χρόνους έως τις αρχές του εικοστού αιώνα. Στον δεύτερο όροφο τα παιδιά είδαν αντικείμενα που σχετίζονται με τη ζωή και το έργο του μεγάλου καρδιτσιώτη στρατιωτικού και πολιτικού, Νικολάου Πλαστήρα.

        

Εορτασμός της «Ημέρας της Ευρώπης»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε2 τάξης του 10ου Δ.Σ.Καρδίτσας, οι οποίοι/ες συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο:«Techno-lingual experience», στέλνουν τις ευχές τους για τον εορτασμό της «Ημέρας της Ευρώπης» αλλά και των γενεθλίων του eTwinning, μιας Eυρωπαϊκής δράσης μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων ΤΠΕ, συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

 

Στο πλαίσιο του εορτασμού της «Ημέρας της Ευρώπης» επίσης, η μαθήτρια της Γ1 τάξης Δήμητρα Τέγου έπαιξε με το βιολί της, στον προαύλιο χώρο μετά την πρωινή προσευχή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, την «Ωδή στη Χαρά» από την 9η Συμφωνία του Λ.Β.Μπετόβεν, που αποτελεί και τη μελωδία του Ύμνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

https://drive.google.com/file/d/1UOqkGDQmNk747QROCh9AId8_2nPY6BYy/view?usp=share_link